Jak sprawić, żeby posty planowały się same i zachować w nich spójność nawet wtedy, gdy jesteś na wakacjach?  Między innymi o tym przeczytasz w tym artykule.

5/5

Przewodnik po artykule

  • Krok 1 „STRATEGIA”
  • Krok 2 „TWORZENIE POSTÓW”
  • Krok 3 „PLANOWANIE PUBLIKACJI”

Czy wolisz działaś spontanicznie i wrzucać posty „w wolnej chwili” lub pod wpływem inspiracji? Czy również dostrzegasz plusy w planowaniu postów „na zapas”?

Planowanie postów z wyprzedzeniem pozwala lepiej pogodzić ze sobą prowadzenie różnych projektów. Warto też docenić możliwość rozmieszczenia postów w nieprzypadkowej kolejności. Mamy wgląd w ich kompozycję przed publikacją, a treść możemy planować jako „serię postów” rozszerzając temat o kilka aspektów jednego zagadnienia.

Przykładem takiej akcji było zorganizowanie serii postów o planowaniu świątecznych kampanii marketingowych, o czym przeczytasz też tutaj.

JAK PLANOWAĆ POSTY AUTOMATYCZNIE?

Zacznę od tego, że potrzebujemy przemyślanej strategii, zdjęć, opisów z #hasztagami i Creatora Studio. Jest to narzędzie na Facebooku, które pozwala planować nasze posty z wyprzedzeniem. 

Krok 1 „STRATEGIA”

Czyli odpowiedzenie sobie na pytania: 

  • Co zainteresuje moich odbiorców ?
  • Jak chcę rozwinąć markę w tym miesiącu?
  • Co chcę przekazać w swoich publikacjach?
  • Jaki cel towarzyszy mi w tym miesiącu: pozyskanie obserwacji, wygenerowanie ruchu na stronie, zainteresowanie nowym produktem/usługą, zachęcenie do kontaktu? Cele mogą być różne, jednak ważne jest w jaki sposób chcemy zachęcić odbiorców do działania – właśnie w tym kierunku.

Czy będzie to angażująca opowieść? Czy konkurs? Czy panel „pytań i odpowiedzi”? Strategie są różne i warto postawić na content, który wniesie wartość w życie naszych odbiorców. Podejdź do tego bardzo indywidualnie, ale jeśli potrzebujesz inspiracji na początek, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość J

Poniżej znajdziesz pomysły na 100 postów. Możesz też zapoznać się ze świętami nietypowymi tego miesiąca

Natomiast strategię na komunikację, która będzie dopasowana do naszej grupy odbiorców i zaplanowana od A do Z znajdziecie w Media Planner Instagram. Od etapu stawiania celu, poprzez strategię kampanii reklamowych w lejku sprzedażowym, aż do mierzenia wyników i udoskonalenia procesu. Znalazło się po drodze kilka aspektów, które można przeanalizować lub przemyśleć, by zwiększyć skuteczność działań.

Krok 2 „TWORZENIE POSTÓW”

Do Ciebie należy decyzja jaką przyjmujesz strategię na wizualny aspekt naszego „feeda” – czyli tablicy zdjęć na Instagramie. Nierzadko spotkamy na nim również napisy, kolaże czy zdjęcia lub filmy „po obróbce”.

Jeśli interesuje Cię „zabawa” z postami, to możesz zacząć swoją przygodę w Canvie, która obecnie oferuje sporo szablonów i bazę zdjęć do stosowania również komercyjnie.

Jak już masz opanowaną część graficzną, to pozostaje jeszcze opis.

I tu są 2 aspekty, które warto wziąć pod uwagę. To co chcemy przekazać słowem i przez jaką grupę osób chcemy być „czytani”. O tym na co zwracać uwagę w tekstach reklamowych napisałam tutaj.

Na Instagramie w pozyskiwaniu zasięgu organicznego pomagają # – chociaż i tu strategia decyduje o skuteczności. Do kogo chcemy kierować post, w jakim języku się komunikujemy czy trafnie opisujemy zawartość posta. Ich popularność również miewa powiązanie z okazją, sezonem, dniem tygodnia czy po prostu z wyzwaniem organizowanym przez innych użytkowników na instagramie

Jeśli decydujemy się takowych szukać i niekoniecznie lubimy spisywać je za każdym razem, gdy publikujemy post, to możemy tworzyć katalogi #. U mnie wygląda on tak i również stanowi element Media Planner Instagrama.

Korzystam z niego za każdym razem, gdy widzę jakiś fajny # i chcę go „zapamiętać” lub po prostu chce dobrze „wymieszać #”. Istnieje zasada, że dobrze jest stosować zarówno te bardzo popularne, jak i bardziej niszowe, ale szczegółowo określające temat. W tych pierwszych nasz post może zobaczyć większa ilość osób, choć nasz post szybko „znika z nowości”. Druga grupa daje nam większą szansę zaistnieć w „topowych postach” nawet z mniejszą społecznością. Warto jest znaleźć między nimi równowagę i dlatego podzieliłam je na 3 kategorie „popularności #” i 9 tematów przewodnich.

Krok 3 „PLANOWANIE PUBLIKACJI”

Wspomniany wcześniej Creator Studio, to świetne rozwiązanie, jeśli chcemy ustawić kilka postów jednocześnie w zaplanowanych odstępach czasu. Możemy przejść do narzędzia z poziomu naszej strony na facebooku. W lewej kolumnie funkcji mamy Narzędzia do Planowania. Następne wchodzimy w Creator Studio widoczny w lewym pasku z narzędziami.

Możemy w nim planować posty na Facebook i Instagram. Są jednak 3 „niuanse” ważne na etapie planowania, które co dziwne – dotyczą tylko Instagrama. Pomimo, że Facebook i Instagram to jedno ogniwo biznesowe – da się zauważyć różnice w planowaniu publikacji.

Panel publikacji dla Facebooka wydaje się bardziej zaawansowany. Możemy wrzucić różne typy treści, ustawić różne cele czy chociażby skrócić drogę do produktów od razu przy planowaniu posta.

facebook creator studio

Instagram z kolei jest uzupełniony o funkcję publikacji posta również na Facebooku. Nie zawsze # są dobrze odbierane w ilości 30 na fejsie, chociaż i tutaj czasem warto je stosować.

instagram creator studio

Jako, iż facebook został „bardziej dopieszczony” o różne funkcje, to warto mieć na uwadze 3 niuanse, które są WAŻNE w kontekście promocji oferty.

1/ Na Instagramie produkty możemy oznaczać dopiero po publikacji postów.

2/ Na Instagramie nie zawsze wczytują się komendy typu „enter”. W żadnym panelu nie mamy również „emotek”. Dlatego łatwiej planuje mi się przez aplikację umożliwiającą tworzenie odstępów na instagram i wstawianie emotek z gotowych katalogów.  

3/ Przez ostatnie miesiące zaszło pare zmian na Facebooku oraz w Menadżerze Reklam, co narobiło małego „zamętu” jeśli chodzi o niektóre funkcje. Znalazłam taką, której poprawa na pewno usprawniłaby planowanie postów z reklamami. Tak, jak na facebooku nie ma z tym problemu, tak niestety ustawienie reklam płatnych na posty planowane na Instagramie, możemy robić dopiero po publikacji tego posta. Inna kwestia, gdy udostępniamy jedną reklamę na 2 portale, ale to już wątek na inny artykuł 😉

Mimo tych drobnych różnic wciąż uważam, że jest to świetne narzędzie, które może usprawnić działania marketingowe. Może jego małym ograniczeniem w samym procesie planowania jest to, że nie możemy „komponować” ze sobą zdjęć zanim je opublikujemy, co ma dużą wartość na instagramie. Dlatego w ramach organizacji własnej pracy, zaprojektowałam narzędzie, w którym możemy podejrzeć kompozycję 15 zdjęć – czyli tyle ile widzimy „w jednej odsłonie” na Instagramie.

 Są 2 strony harmonogramu, więc osoby bardziej aktywne mogą planować publikacji na 30 dni 😉


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
0