Warto planować komunikację w mediach społecznościowych – nawet, kiedy zawiera ona elementy spontanicznego reagowania na bieżące wydarzenia. Plan to nie tylko „wymyślanie treści na zapas”, ale również świadomość tego jaki cel kryje się za ich publikacją. Umiejętność przewidywania określonych efektów pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

5/5

  • Storytelling – daj się poznać
  • Motywacja i rozrywka
  • Budowanie relacji z odbiorcą
  • Strategie sprzedaży

Bywa jednak, że pomysłów brak, a lubimy mieć przygotowany harmonogram postów na najbliższy czas, aby nie rozpraszać się tym w trakcie wykonywania codziennych obowiązków. Z pomocą przychodzi 100 pomysłów na content, które możesz wykorzystać w swojej komunikacji. A także Media Planner Instagram i Media Planner Strategia – kiedy wolisz to uporządkować „krok po kroku”.

Zanim jednak spiszesz strategię kampanii reklamowej, warto zaczerpnąć inspirację z gotowych pomysłów na komunikację.

Podzieliłam je na 4 kategorie z założeniem przewidywanego celu. Być może posłuży Ci to jako wskazówka, kiedy planujesz wprowadzić nowy produkt lub po prostu skupiasz się na zgromadzeniu dużej społeczności.

1. Storytelling – daj się poznać

Cel: Budowanie zaufania wobec Twojej marki.

Daj się poznać od mniej biznesowej strony. Pokaż swoją drogę, jak radzisz sobie z wyzwaniami. Stań się inspiracją dla innych i buduj własną autobiografię w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że budowanie treści tylko w oparciu o własną historię działa dobrze, gdy masz już wyrobioną markę. Wrzucanie postów z codziennych i rutynowych zajęć nie zachęci do poznania Twojej oferty sprzedażowej i niekoniecznie wpłynie na budowanie wizerunku eksperta.

2. Motywacja i rozrywka

Cel: Budowanie rozpoznawalności marki.

Wysyłaj w świat treść, która inspiruje i zachęca do działania. Ponadto ciekawy content rozrywkowy ma spore szanse na marketing wirusowy i pozyskanie wysokich zasięgów organicznych. Podobnie jednak jak posty w oparciu o własną historię – tego typu treści nie wypracują Twojej eksperckiej pozycji na rynku. Jeśli w strategii marketingowej chcesz budować komunikację kreującą wizerunek Specjalisty  – treść rozrywkowa nie powinna pojawiać się częściej, niż merytoryczny i wartościowy content. Chyba, że jesteś komikiem 😉

3. Dyskusja – nawiąż relację z odbiorcą

Cel: Nawiązywanie relacji z Klientem. Poznawanie jego potrzeb, obaw, motywacji. Lojalność wobec marki.

Mówi się, że ludzie coraz częściej podejmują decyzje zakupowe na podstawie osobistych odczuć względem marki. Rynek jest bardzo konkurencyjny, a cena nie zawsze odgrywa znaczącą rolę. Sucha reklama ma małe szanse powodzenia w budowaniu ciepłych wrażeń. Zrób ruch w kierunku komunikacji obustronnej – to niesamowite, że żyjemy w czasach, gdy marketing nam to umożliwia.

4. Sprzedaż

Cel: Wzrost przychodu i budowanie pozycji na rynku.

Pokaż jaką wartość tworzysz dla Klientów. Dziel się opiniami i odczuciami innych. Podejdź do swojej oferty kreatywnie i zaprezentuj jej treść nie tylko w formie ulotki. Pomysłowe i trafne zaprezentowanie oferty sprawia, że nabieramy miłych odczuć wobec tego, co przedstawia.

Storytelling

  1. Pokaż, nad czym pracujesz.
  2. Podziel się swoim celem na ten tydzień/miesiąc.
  3. Opowiedz o tym jak powstała Twoja marka. Jaką drogę przeszłaś.
  4. Opowiadaj historie, które angażują, rozbawiają, motywują i edukują.
  5. Dziel się swoimi doświadczeniami i podpowiadaj dobre rozwiązania.
  6. Podsumuj efekty Twojej pracy nad podjętym wyzwaniem. Czego Cię to nauczyło?
  7. Kto Cię inspiruje?
  8. Z jakich narzędzi korzystasz?
  9. Co Cię relaksuje lub zapala do pracy? Jak zachowujesz bilans?
  10. Co właśnie czytasz? Jaka płynie z tego refleksja?
  11. Jaki trend w Twojej branży Cię zaskoczył? Czy jest to spójne z Twoimi wartościami czy też nie.
  12. Które branżowe wydarzenie Cię interesuje? Czy będzie szansa się na nim z Tobą spotkać? Zrelacjonuj – jaką wartość wynosisz z uczestnictwa w nim.
  13. Czy można spotkać Cię na innych kanałach online/offline? Co interesującego tam przekazujesz?
  14. Jakie wydarzenie było znaczące w Twoim rozwoju lub rozwoju Twojej marki?
  15. Kogo inspirującego poznałaś? Jak ta osoba wpłynęła na Twój rozwój?
  16. Opowiedz o czym obecnie piszesz? Kiedy pojawi się nowość na Twoim blogu?
  17. Jaki Twój dawny artykuł jest powiązany z poruszanymi obecnie tematami?
  18. Co u Ciebie słychać w kategorii: „Najpopularniejsze”? Dlaczego?
  19. Udostępnij Twój dawny projekt. Dlaczego masz do niego sentyment?
  20. Jaki popularny projekt Twojego guru był dla Ciebie inspiracją?
  21. Cytuj opinie, komentarze i recenzje Twoich produktów/usług.
  22. Przygotuj FAQ – najczęściej zadawane pytania odnośnie Twoich usług/produktów.
  23. Stwórz serię cotygodniowych postów, np. Pozytywny poniedziałek, kreatywny czwartek itp.
  24. Udostępnij zdjęcia Twoich klientów z produktem lub podczas wykonywania usług.
  25. Kolaż z najlepszymi postami/pracami/spełnionymi marzeniami lub z ważnych wydarzeń?
  26. Pokaż swoje biuro lub pracę „za kulisami”.
  27. Przedstaw swój zespół lub pokaż jak świętujecie razem ważne wydarzenie.
  28. Opisz jaki „kamil milowy” osiągnęła Twoja firma. Dlaczego ten projekt był dla Ciebie ważny. Opowiedz jak przebiegła realizacja.
  29. Świętuj kolejny próg osiągnięty w zgromadzonej społeczności, np. podaruj rabat 1000 obserwującemu.
  30. Przygotuj podsumowanie tygodnia: nowości branżowych, Twoich działań nad interesującym projektem.

Motywacja i rozrywka

  1. Przeprowadź wywiad z osobą, która posiada doświadczenia komplementarne do Twoich.
  2. Jakie nowości szykują się w branży? Zmiana prawa, nowe technologie? Podziel się opinią!
  3. Ciekawostka historyczna o ważnej osobie lub firmie, która wpłynęła na obecną sytuację.
  4. Żargon w Twojej branży. Opisz dowolny.
  5. Statystyki i raporty powiązane z Twoją marką.
  6. Poproś czytelników o udostępnienie ważnej dla Ciebie treści. Uzasadnij.
  7. Organizuj cykliczne spotkania online/offline ze swoją społecznością.
  8. Zrób wyliczankę. Np. 10 mitów o… 5 sposobów na..
  9. Parodiuj cytat/post firmy z branży. W sposób kulturalny i ze smacznym humorem.
  10. Stwórz własnego GIFa.
  11. Opisz historyczne wydarzenia z Twojej branży.
  12. Wstaw fragment filmu i odnieś się do niego np. inspirującą historią.
  13. Stwórz poradnik z formie karuzeli. Otaguj #instakaruzela
  14. Cytuj inspirujące komentarze. Pamiętaj o ochronie danych osobowych bądź uzyskania zgody autora.
  15. Odnieś się do świąt lub tradycji danego regionu.
  16. Własny komiks branżowy? Czemu nie?
  17. Zorganizuj fotograficzne wyzwanie dla Twoich odbiorców. Wymyśl #.
  18. Bierz udział w wyzwaniach organizowanych przez inne osoby.
  19. Obal mit.
  20. Wizualizacja #. Spójrz na to kreatywnie.
  21. Wykorzystaj infografikę do przedstawienia ważnych danych.
  22. Inspirujący cytat.
  23. Nawołaj do obecnego trendu społeczno – kulturowego.
  24. Stwórz rozrywkowego mema powiązanego z Twoją branżą.
  25. Zrób wywiad z osobami wpływowymi odnośnie ważnego zagadnienia z Twojej branży.
  26. Zbiór wiedzy na dany temat – cytuj, przypisuj autorów i dziel się własnymi wnioskami.
  27. Bezpłatne źródła wiedzy dla Twoich odbiorców. Poleć kursy online lub ebooki.
  28. Twoje recenzje odnośnie nowości.
  29. Z jakich innych kanałów online korzystasz? Co można tam znaleźć?
  30. Ciekawe podcasty – co zmieniły w Twoim myśleniu? Gdzie ich szukać?

Dyskusja

  1. Zabawa w synonimy. Które słowa kojarzą Ci się ze słowem kluczowym w Twojej branży?
  2. Zadaj pytanie na żywo lub pod postem odnośnie produktów/usług.
  3. Branżowe Science-Fiction. Co przewidujesz? Zapytaj odbiorców o ich opinię.
  4. Zrób quiz z wiedzy branżowej.
  5. Przeprowadź mini-ankietę.
  6. Mini-ankieta z dwoma propozycjami. Wolisz to, czy to?
  7. Opowiedz 2 prawdziwe informacje i 1 kłamstwo. Zapytaj odbiorców, która z nich jest fałszywa.
  8. Zapytaj odbiorców jaki nadaliby tytuł dla opublikowanego zdjęcia.
  9. Dokończ zdanie o…..
  10. Wywołaj burzę mózgów odnośnie praktyk Twoich odbiorców na branżowe wyzwania.
  11. Zorganizuj konkurs.
  12. Jakie pomysły na prezenty dla osób zainteresowanych Twoją branżą? Zapytaj o preferencje.
  13. PRAWDA czy FAŁSZ? Fikcyjne posty wakacyjne, mity lub nieprawdziwe relacjonujące wydarzenie.
  14. Poszukujesz kogoś do współpracy lub czegoś co pomoże Ci rozwiązać konkretny problem? Zapytaj o rekomendacje Twoich odbiorców.
  15. Zapytaj odbiorców na jaki temat przygotować post/kurs/ebook.
  16. Zapytaj czytelników o ich preferencje odnośnie przedstawionych produktów, np. książek.
  17. Zadaj pytanie o pokonane przeszkody, wyzwania w osiągnięciu podobnego do Twojego celu.
  18. Poznaj ulubione filmy i cytaty, które zainspirowały Twoich czytelników.
  19. Wymyślcie wspólne wyzwanie z odbiorcami. Rozliczcie się z efektów po upływie określonego czasu.
  20. Podaj temat przewodni, np. strony klientów. Niech każdy w komentarzu da swój przykład, a osoby komentujące poniżej powinny odnieść się do źródła/słów/skojarzeń.

Sprzedaż

  1. Co nakłoniło Cię do stworzenia tego produktu?
  2. Kiedy z niego korzystasz i w jakich okolicznościach przynosi Ci to korzyść?
  3. Porównywarka cen i usług.
  4. Przygotuj serię postów do zupełnie nowej grupy odbiorców.
  5. Znajdź i zaprezentuj nieoczywiste zastosowanie Twoich produktów.
  6. Połącz film ze zdjęciem.
  7. Pokaż zdjęcia klientów, którzy korzystają z Twojej pracy.
  8. Udostępnij zdjęcie kojarzące się z Twoim zakresem produktów lub usług.
  9. Zapytaj odbiorców o to jakby ulepszyli Twój konkretny produkt? Czego potrzebują?
  10. Twoje TOP 5 – najlepsze artykuły, produkty, usługi. Zapytaj o opinie czytelników.
  11. Stwórz mema z Twoim produktem / usługą.
  12. Pokaż referencje lub treści udostępnianie przez Twoich klientów.
  13. Opisz uzyskane nagrody i wyróżnienia.
  14. Stwórz promocję na hasło, które udostępniasz tylko w jednym kanale komunikacji.
  15. Szybka sprzedaż – oferta limitowana czasowo lub ograniczona w ilości.
  16. Zademonstruj co wyróżnia Cię na tle konkurencji.
  17. Informacje o Partnerach biznesowych.
  18. Przekaż % ze sprzedaży na ważny cel. Zrób zbiórkę.
  19. Zrób instrukcję „krok po kroku” jak skorzystać z usług/produktu.
  20. Dorzuć bonus do każdego zamówienia.

Spójna i trafna komunikacja w połączeniu z systematycznością przyśpieszą Twój marketing i zoptymalizują koszty płatnych reklam, dzięki zwiększeniu zasięgów organicznych. Czym głośniej mówi się o Twojej marce, tym większa szansa, iż osiągniesz swoje cele sprzedażowe. Dobry produkt w tych czasach to niestety połowa sukcesu. Chyba, że wypływasz na błękitny ocean i nie musisz się jeszcze obawiać konkurencji. Warto przyjrzeć się zasobom Twojej marki i dopasować do niej najlepszą strategię marketingową.


1 Komentarz

Automatyzacja postów na Instagramie i Facebooku. - Media Planner · 9 grudnia 2020 o 16:35

[…] 100 pomysłów na posty Kalendarz świąt nietypowych […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
0