Co motywuje Cię do działania?

  1. Kara czy nagroda?
  2. Chęć zmiany czy potrzeba unikania zmian?
  3. Marzenie czy dookreślony cel?

Nasza osobowość ma ogromny wpływ na wewnętrzną motywację.
Jeżeli zastanawiasz się czy bliżej Ci do maksymalisty czy minimalisty, to w tym
artykule nie znajdziesz odpowiedzi. Natomiast podam Ci własny sposób, który
dodaje mi energii do działania.
A jednocześnie ma ogromny wpływ na to, aby
nawet odległym marzeniom nadać formę osiągalnego celu z planem realizacji.

Ten sposób jest w dużej mierze oparty o system grywalizacji,
czyli w tym kontekście: świadome mierzenie własnej efektywności. I znowu
wchodzimy na różne obszary zależne od systemu wartości. Jednych motywują liczby
/punkty, zarobki, statystyki/. Inne osoby bardziej kierują się poziomem
satysfakcji z wykonywanego działania lub z jego unikania. Grywalizacja ma
jednak punkt wspólny dla tych dwóch przeciwnych sobie biegunów. Obydwa z nich
mają BAWIĆ!

Z czym Ci się kojarzy zabawa?

Z dobrymi emocjami i dobrowolnością. Połączenie tych
elementów sprawia, że wprowadzamy się w stan FLOW – dzięki któremu nasza
energia podnosi się w sposób naturalny.
Czy wyobrażasz sobie umiejętność
przeprawy przez wszystkie Twoje obowiązki z jednoczesnym poczuciem zabawy?
Metoda 369 powstała właśnie w odpowiedzi na tę potrzebę u mnie.

 

Po pierwsze: znaj cel i kierunek.

Wolisz góry czy morze? Łowisz ryby czy prędzej zwiedzasz katedry w dużych miastach? Przy planowaniu wakacji zazwyczaj kieruje nami konkretna potrzeba na spędzenie tego czasu w sposób dla nas interesujący. Niezależnie od tego czy należymy do osób, które z wyprzedzeniem rozpisują listę atrakcji i dokładny harmonogram dnia codziennego – możemy być pewni, że znajomość kierunku zarysuje nam mniej więcej czego możemy się spodziewać. Dokładnie tak samo jest w życiu. 

Samoświadomość jest naszym kompasem. Twoje życie, to nic innego, niż codzienne wybory. Każdego dnia – świadomie, bądź nie – ustalasz kierunek i okoliczności. Dorosłość, to między innymi umiejętność przewidywania. Jeśli obserwujesz i wyciągasz wnioski, to również świadomie zmieniasz. Widzisz już, że robiąc A osiągniesz B. Jeśli działa – powtarzasz dalej, jeśli nie – czas coś zmienić. Pytanie jest jedno: Który wybór przybliży Cię do Twojego celu?

Tak jak w biznesie, tak w życiu. Planuje się: długoterminowo i krótkoterminowo. Wiemy, dokąd zmierzamy, dlaczego właśnie tam i co nas przybliży do tego miejsca. Czy to faktycznie jest dla Ciebie ważne? Czy to co teraz pochłania Twój czas, przybliża Cię do sytuacji, w której chcesz się znaleźć za kilka lat? Możesz skorzystać z gotowej tablicy w Media Planner Projekty lub Akademia.

W pierwszej kolejności wypełnij na tablicy 369 Twoje cele na 3 miesiące, 6 tygodni i 9 dni.

Zarządzanie projektami nagrody motywacja

Po drugie: kropla drąży skałę.

Duże cele, wymagają dużo czasu. Oczywiście nie przeczę, że najważniejsza jest droga – jednak, jeśli podejmujesz się konkretnego projektu z zamiarem ukończenia go – pewne jest, że wiążę się to z poniesieniem odpowiedniej ceny. Sukces to wynik małych działań powtarzanych każdego dnia. Iluzoryczna biblioteka wszystkich projektów, które „czekają na później”, zapewne rozwija się szybciej, niż każda nauka XXI wieku. Problemem może być określenie, który projekt robić TERAZ? Który jest najważniejszy? Który faktycznie będzie dla nas zwrotną inwestycją?

W drugim kroku – rozpisz sobie wszystkie projekty i przynależne zadania. Zastanów się, które z nich są „ważne i pilne”.

Osadź je w odpowiedniej kolejności w harmonogramie. W tej części tablicy 369 znajduje się przycisk łatwego usuwania. Po zakończonym miesiącu podlicz punkty i wpisz koło nagród.  Następnie oczyść jednym klieknięciem zadania z danego miesiąca. Nie usunie to celów, projektów i zadań.

Po trzecie: nagradzaj się!

Lubimy nagrody. Cieszą nas te losowe, aczkolwiek tu będę pisać o tych, na które trzeba zapracować. Zapewne nie są Ci obce spontaniczne przyjemności, jak: spacer, ulubiony deser czy czas na hobby. Różnica pomiędzy nimi, a świadomym nagradzaniem się jest taka, że zanim pojawi się przyjemność z nagrody – musi być wykonane konkretne działanie. Wartość i czas potrzebny na realizację warunkuje wielkość tej nagrody. Dlatego intensywny czas pracy powinniśmy nagradzać urlopem bądź małą przyjemnością, która pozwoli nam odczuć progres i jednocześnie zregenerować siły. Dla jednych idealną nagrodą będzie masaż, dla innych: wizyta w ulubionym teatrze lub restauracji. Musi być to dla Ciebie wartościowa wizja.

W Media Plannerowych tablicach 369 znajduje się miejsce na wytypowanie 2 nagród / mniejszej i większej/. Do Ciebie należy decyzja, na którą z tych nagród zapracowałeś. Być może uznasz, że wolisz „przenieść” punkty na kolejny miesiąc. Maksymalnie możesz uzyskać 80 punktów jednego miesiąca. Ustal wartość pieniężną dla każdego punktu.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
0